نماز باشکوه عید سعید فطر در شهرستان سروستان برگزار شد
طاها
پایگاه اطلاع رسانی سیدعلی خرسندی

سرو آنلاین؛

همزمان با سراسر کشور نماز باشکوه عید سعید فطر در شهرستان سروستان با حضور گسترده و پرشور مردم مومن و ولایت مدار این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرو آنلاین،همزمان با سراسر کشور و با حضور گسترده و پرشور مردم خداجوی شهرستان سروستان نماز عید فطر به امامت حجت الاسلام سید علی خرسندی امام جمعه سروستان در محل مصلای جدید امام خامنه ای برگزار شد.

در این مراسم پرفیض،مردم مسلمان این خطه شهید پرور و همیشه در صحنه پس از یک ماه عبادت و روزه داری سر بر سجده شکر الهی نهاده و خداوند کریم را به واسطه این عید سراسر رحمت،بخشش و مغفرت سپاس گفتند.خیل جمعیت مومن و خداجوی این دیار به قدری گسترده بود که هیچ دوربینی توان ضبط این تصاویر را نداشت و این نشان از عظمت قدرت ایمان و اعتقاد راسخ مردمان این زادبوم اسلامی و ایرانی به خداوند کریم دارد.

حجت الاسلام سید علی خرسندی،امام جمعه شهرستان سروستان در خطبه اول پس از دعوت عموم مومنین و مومنات به رعایت تقوای الهی،عید سعید فطربه را به محضر قطب دایره امکان،حضرت اباصالح المهدی(عج)،مقام معظم رهبری و همه مردم ایران اسلامی تبریک و تهنیت گفت.

وی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری آثار و برکات معنوی ماه مبارک رمضان اعلام کرد:برای این روز عزیز و بزرگ اعمالی ذکر شده که از جمله آنها می توان به غسل روز عید فطر،چهار رکعت نماز ،پرداخت فطریه،استعمال بوی خوش و قرائت دعا ندبه و زیارت عاشورا و...اشاره کرد.

سید علی خرسندی در ادامه با اشاره به عظمت و برکات روز عید سعید فطر اظهار داشت:عید فطر ،روز بخشش،عفو و گذشت خداوند و رحمت او بر همه مسلمین است و ما نیز باید با تاسی از رحمت و بخشش ذات اقدس الهی در این روز فرخنده ضمن گذشت از خطاهای دیگران در حق خودمان برای همه مومنین و مومنات دعای خیر کنیم تا بدین گونه رضایت خداوند بیش از پیش حاصل شود.

خطیب نماز عید فطر شهرستان سروستان در خطبه دوم با اشاره به وضعیت مالی شهرداری شهر سروستان و وضیعت خاص آن طی چند سال گذشته از همه مردم خواست با مراجعه به شهرداری و پرداخت عوارض خود با این مجموعه که وظیفه آراستگی و زیبایی و فضاسازی شهری را به عهده دارد،همکاری بیشتری داشته باشند.

سید علی خرسندی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی کوتاه از مراحل ساخت و ساز مصلای جدید امام خامنه ای این شهرستان اعلام کرد:تاکنون 994 میلیون تومان کمک های نقدی جذب کردیم که حدود 144 میلیون تومان آن کمک های نقدی مردم شهرستان سروستان بوده و مابقی از طریق کمک های مالی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور،مسوولین مختلف استانی و کشوری و... بوده است و معادل کل دریافتی های نقدی،هزینه های ابتدایی که شامل تسطیح و خاک برداری ،اخذ امتیاز آب و برق و....انجام شده است. وی در پایان این گزارش ضمن تقدیر از همکاری بسیار خوب مردم این دیار اسلامی،با اعلام اینکه ساخت این مکان از واجبات شهرستان سروستان می باشد از عموم مردم خواست با ادامه کمک های خود این ستاد را در ساختن این مکان مقدس یاری نمایند.

امام جمعه سروستان در پایان خطبه دوم ضمن تقدیر از همکاری ستاد نماز جمعه،بسیج،شهرداری و شورای شهر و همچنین نیروی انتظامی و همه مسوولین که در آماده سازی فضای برگزاری نماز عید فطر با دفتر امام جمعه همکاری داشته اند تقدیر و تشکر کرد. 

مبنع : پایگاه تحلیلی خبری سروستان






تاریخ: 29 / 5 / 1391برچسب:,
ارسال توسط سید یاسر خرسندی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 28
بازدید هفته : 148
بازدید ماه : 329
بازدید کل : 36026
تعداد مطالب : 51
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

انجمن آگهی بهترین کد قالب وبلاگ

قالب و کد وبلاگ تاپ بلاگین

قالبوبلاگکد وبلاگآگهیانجمن